Pages

Wednesday, April 17, 2013

Cei de la TOYOTA CRAIOVA mi-au supărat un prieten

Un prieten m-a rugat să public rândurile de mai jos. Nu am permis şi nici maşină şi de câte ori aud poveşti din astea îmi dau seama că e foarte bine că nu am. Zenul meu este prea sensibil şi delicat, atât de sensibil şi delicat că nişte probleme de service i-ar fi fatale. Sunt pieton şi asta e suficient de solicitant:)

Voi ce părere aveţi? Aţi trecut prin situaţii similare?

"In urmatoarele randuri o sa va povestesc o mica experienta traita cu dealer-ul Toyota din Craiova. Nu stiu cati dintre posesorii de Toyota din Craiova s-au apucat sa aloce timp si energie pentru a-i avertiza pe altii sa incerce sa evite service-ul autorizat TOYOTA din Craiova, dar ma indoiesc ca aceasta este prima plangere despre acest service . Din motive de natura juridica, nu voi mentiona nume sau firme .

Sa revenim la intamplare. Am schimbat anvelopele de iarna cu cele de vara, la un alt service decât cel care se ocupă in general de masina mea, fiind singurul pe care l-am gasit deschis duminica. Cei care mi-au schimbat anvelopele mi-au deformat aripile fata, la imbinarea cu pragul, din cauza unei proaste pozitionari a cricului. Cu toate astea, respectivii  au avut decenta de a-si asuma eroarea si de a-mi oferi o nota de constatare scrisa, stampilata si semnata in care se mentionau pagubele, cu promisiunea ca vor suporta contravaloarea reparatiilor, pe baza de factura si deviz.

De aici incolo incep chinul, drumurile si nervii. Considerand ca cei mai in masura sa rezolve problema sunt, evident, reprezantantii TOYOTA in teritoriu, ajung cu recomandari (ca in Romania) la cei desemnati de TOYOTA sa le reprezinte numele la nivel local. Lasand la o parte discutiile intre angajati, in fata clientului, discutii care nu au nici un rost si nici o relevanta si denota o lipsa de profesionalism, sunt pus sa platesc 25 de ron (aprox 5 eur) doar pentru a primi un deviz estimativ legat de costul reparatiei. Astfel, fara ca masina sa fii facut vreun centimetru in interiorul service-ului, mi se listeaza un deviz pe 6 pagini si sunt pus sa platesc cei 5 eur pentru care nu mi se ofera bon fiscal. Valoarea devizului se ridica la suma de 100 de eur. Mentionez ca reprezentantul TOYOTA dorea sa efectueze reparatia prin demontarea totala a celor 2 aripi fata, implicand o serie de operatiuni precum reglare faruri, inlocuire chedere si relipire insonorizari aripa.

As fi vrut sa pot sa va ofer ceva poze pentru a vedea ce era de facut exact, dar, din pacate nu am. Totusi, am peste 300 000 km la volan si o pasiune pentru masini (am avut noua masini pana in prezent) si deci am ceva idee despre ce inseamna cam orice reparatie la o masina. Am ales TOYOTA strict din considerente tehnice legate de fiabilitatea marcii, service-are si pentru concurenta pe care o face aceasta marca de prestigiu celorlalti producatori de talie mondiala precum BMW, MERCEDES sau AUDI, prin calitatea produselor sale. 

In final toata problema a fost rezolvata in cel mai profesionist mod posibil, prin simpla desprindere a aripii prin indepartarea a 2 suruburi situate sub pragul masinii, indreptarea imbinarii pragului de caroserie si reprinderea aripii de acesta repozitionand clemele de plastic ale contraaripii la pozitia initiala, cu aripile cazand la dunga perfecta, cu insonorizorile la locul lor, cu protectiile de plastic de sub masina asezate la pozitie, folosind prinderile originale ale masinii si toate astea cu un cost de 15 eur şi o durata a reparatiei de 15-20 minute.

Nu are rost sa dau amanunte despre cei care au rezolvat problema mea, oamenii bine pregatiti de la service-ul la care apelez de ani de zile, oameni care au facut din pasiunea pentru masini o afacere profitabila.  Tot ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca in Romania, din diverse cauze, firme de talie mondiala sunt batjocorite de nepriceperea angajatilor. Nu am o problema cu tara mea, imi iubesc tara, dar am o problema cu cei care permit sa fie reprezentati de angajati slab pregatiti, asa cum sunt angajatii TOYOTA Craiova. Este inadmisibil pentru TOYOTA sa permita sa fie reprezentata in acest fel, oriunde in lume. 

Eu am invatat sa imi rezolv problemele singur dar am sperat ca alegand TOYOTA voi avea de aceasta data parte sprijin profesionist, de maxima calitate si in timp scurt. Ma voi gandi cu mare atentie daca urmatoarea masina pe care o voi achizitiona va fi un LEXUS asa cum imi doresc sau ma  voi intoarce spre constructorii germani, care cel putin la nivel local, se pare ca sunt reprezentati la un nivel profesionist.

Ca sa inchei, TOYOTA INTERNATIONAL , cred ca reprezentantele tale trebuie sa ofere servicii  pe masura calitatii masinilor tale, astfel incat atat compania cat si clientii sa aiba de castigat."

Later edit: Prietenul meu a fost contactat telefonic, atât de TOYOTA Craiova cât şi de TOYOTA România. I s-au cerut detalii despre incident şi i s-au prezentat scuze. Prietenul meu a acceptat scuzele şi rămâne în continuare fan al produselor TOYOTA, cu speranţa că departamentul de relaţii cu clienţii va oferi servicii din ce în ce mai bune. Având în vedere reacţia foarte promptă de altfel, am putea spune că voinţă şi potenţial există. În ce mă priveşte pe mine, rămân pieton, că parcă am mai puţină bătaie de cap :)

17 comments:

cotos said...

Sper sa o rezolve. Desi eu m-am invatat cu serviceurile astea autorizate. Nu calc pe la ei.

Adriana said...

E sub orice critica ce am citit... bine ca stauu intr-un oras mic si nu exista service-uri din astea autorizate... toyota, bmw sau mau stiu eu ce altceva.. Astea mici de cartier isi merita toti banii.. rapizi si eficienti ;)

bucuros said...

nu prea imi place toyota.. nustiu de ce dar nu mi se par profi. :)

tractari auto said...

Orice marca ai alege, ca sa nu iti omori nervii, mergi la service intr-o tara civilizata... macar in Ungaria

Lavinia said...

A rezolvat la un service de cartier.

Lavinia said...

Asa a procedat si el pana la urma.

Lavinia said...

Eu una, habar n-am ce-i cu marcile astea. Eu sunt pieton:)

Lavinia said...

O sa-i recomand. Desi noi suntem cam departe de Ungaria.

TOYOTA CRAIOVA said...

Stimata Doamna Ana Lavinia,

Va multumim pentru transmiterea acestui feedback din partea prietenului dvs. si totodata pentru relatarea acestei intamplari. Dorim sa va asiguram ca vom analiza situatia expusa si vom lua masurile necesare.
Va invitam la Toyota Craiova pentru a discuta mai in detaliu cu Directorul de Service.

Cu consideratie,
Echipa Toyota Craiova

Lavinia said...

Multumesc pentru raspuns. I-am transmis prietenului meu invitatia dumneavoastra. O zi frumoasa!

Anonymous said...

Stimata Echipa Toyota Craiova,

Apreciez in mod deosebit rapiditatea raspunsului dumneavoastra pe un blog, un spatiu public, in aceiasi ordine de idei doresc sa mentionez ca sunt dezamgit de lipsa unui feedback din partea Toyota Romania si Toyota International, departamentul customer support, din partea Toyota USA nu am pretentie sa primesc vreo reactie. Pentru a elimina orice indoieli subliniez ca partenerii dumneavoastra au fost contactati folosind formularul de contact aflat pe site-urile Toyota formular completat cu toate datele necesare iar pentru Toyota International si USA notificarea a fost facuta in enegleza.
In ceea ce priveste invitatia dumneavoastra la service, nu am nici timpul, nici dispozitia necesara de a revenii la dumneavostra doar pentru ca dumneavoastra sa va lamuriti ce sa intamplat, masurile necesare se iau pentru a prevenii astfel de situatii iar dupa cum puteti observa mai sus, in comentarile postate, situatia mea nu este singulara iar masina, asa cum spuneam a fost reparata in cel mai profesionist mod posibil.
Va doresc o zi buna! "Prietenul suparat"

Anonymous said...

Revin cu precizare ca am fost conatactat telefonic de un reprezentant Toyota Romania care a dorit sa clarifice situatia si sa ma asigureca vor face tot ce este necesar pentru a evita astfel de situatii pe viitor.

Laurentiu said...

Nu-mi spune ca-ti place Dacia?! Hai sa fim seriosi, nu sunt cel mai mare brand de masini degeaba. Am condus o Toyota, ce-i drept nu era a mea, iar senzatia e una mai mult decat placuta. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ofera un model de varf full option.

vienela said...

Eu sunt pieton din tata in fiu (fiica) si nu am de gand sa schimb prea curand asta, dar ma bucur ca nu m-am pronuntat inainte de finalizare, desi citisem articolul de cum a aparut. Sunt de apreciat, macar pentru faptul ca s-au sesizat imediat si au incercat sa repare...

Lavinia said...

Da, conteaza foarte mult. Daca tot ai facut o boacana, macar sa iti asumi si sa iti ceri scuze. E foarte important! Bravo lor, ce sa zic.

Laurentiu said...

Cum spuneam si mai sus, se vede brandul si modul cum isi trateaza clientii. Nici nu ma asteptam la un altfel de raspuns venit din partea lor.

Camelia said...

Cand vine vorba de publicitate negativa repede isi cer iertare. Oricum ai facut o treaba buna, trebuie sa stiua toata lumea despre aceasta problema avuta de prietenul tau.