Pages

Monday, May 20, 2013

Cugetări despre Eurovision


Nu m-am uitat la Eurovision nici anul acesta şi nici în alţi ani. Nu m-am uitat din principiu şi pentru că am avut lucuri mai interesante de făcut şi pentru că nu nici nu ştiu unde e telecomanda. Acum o juma de an am decis să preiau controlul informaţiei care pătrunde la mine în creier şi uite aşa, am renunţat să mai deschid televizorul. Am tot ce îmi trebuie pe internet, pot să îmi selectez ce mă interesează în materie de ştiri, filme, muzică, documentare etc şi pot să îmi selectez şi dozele în care să primesc informaţia. Este foarte frumos în mintea mea de când fac asta, pe cuvântul meu.

Cu toate astea, trebuie să emit nişte păreri referitoare la Eurovision 2013, că mă mănâncă degetele. Nu despre concursul în sine, care o fi, n-o fi politic, sincer, nici nu mă interesează, că eu nu am venit pe Terra să descifrez teoriile conspiraţiilor mondiale, îi las pe alţii mai deştepţi să facă asta. Pentru o chestie bag mâna în foc, totuşi. Romania nu va câştiga niciodată Eurovision, poate să fie reprezentată şi de Metallica, pentru că Romania nu este în stare să organizeze o ediţie Eurovision. O ştiu şi eu, o ştiţi şi voi şi o ştie toată Europa. Ne dăm noi daci şi popor ales şi mai ştiu eu ce, până una alta, dacii sub ocupaţie romană, aveau drumuri mai bune ca ale noastre de acum. Poate ţărişoara asta să abunde de ospitalitate şi de munţi pitoreşti şi de văi fertile, atâta timp cât 209 km de la Craiova la Bucureşti se fac în vreo patru ore cu trenul şi asfaltul şi canalizarea nu reprezintă o normalitate nici măcar în marile oraşe, nu avem cum să credem că putem să facem tot ce fac ţările civilizate, că este clar pentru toată lumea că nu putem şi gata.

Deci, asta nu m-a deranjat. Că suntem pe locul 2 sau pe locul 10 mi-e egal. Ce m-a scos pe mine din sărite anul acesta, a fost poporul român. Frate, noi nu avem nevoie să ne dea nimeni în cap, pentru că noi ne dăm în cap singuri, gratuit şi eficient. Am urmărit comentariile de la articolele postate pe Facebook de diferite canale de ştiri şi m-a oripilat ura, intoleranţa şi ignoranţa românilor.

Ca să rezum comentariile: îl cheamă Ouatu, de unde rezultă că n-are coaie, de unde rezultă că are vocea subţire de unde rezultă că e gay care e o boală psihică, o ruşine, chiar infracţiune! Doamne dumnezeule şi maică precistă!

Noi nu ne mai civilizăm niciodată, pe bune. Toleranţa este primul pas spre civilizaţie iar noi, ca popor, în materie de toleranţă suntem în urmă rău de tot. Urâm păgânii, negrii, indienii, ungurii, chinezii, homosexualii etc. Dacă am putea, am arde pe rug tot ce nu este românesc şi ortodox.

În primul rând a fi gay nu este o alegere şi nici o boală. În al doilea rând, oamenii nu trebuie judecaţi din punct de vedere profesional, după felul în care fac sex. Atâta timp cât  actul sexual are loc între doi adulţi care consimt, unde e problema, mă rog? Homosexualitatea nu te face mai puţin deştept, mai puţin bun în domeniul în care activezi. Leonardo da Vinci a fost homosexual. Aşa, şi? Îi anulează asta în vreun fel opera?

Trecând peste partea cu orientarea sexuală a lui Cezar, ajungem la partea cu faimoasa rochie. Care rochie era de fapt pelerină. Cineva, în sfârşit s-a gândit să exploateze mitul lui Dracula şi noi comentăm. Bram Stoker ne-a oferit mitul pe tavă şi noi habar n-am avut ce să facem cu el. Am văzut castel Dracula şi la Niagara, fac ăia bani grămadă cu un casteluş kitchos şi noi cu ditamai monumentul istoric nu facem nimic.

Ca să nu mai spun că pe seama vampirilor se fac miliarde în toată lumea. Filmele şi cărţile cu vampiri sunt mereu în topul vânzărilor. Musicalul „Dansul Vampirilor”, a cărui acţiune se întâmplă în Transilvania, apropo, se joacă de zece ani. A fost un mare succes la Viena, apoi la Hamburg şi acum la Berlin. Cum făcurăm şi noi oleacă de spectacol vampiresc, săriră românii de cur în sus. Băi, e un show, ce atâtea discuţii? Zău că maneaua lui Mandinga de anul trecut n-a generat atâtea critici. 

Nu vreau să spun că Cezar e un solist bun sau prost, că melodia e bună sau proastă. Muzica, la fel ca şi filmele, literatura şi mâncarea sunt de gustibus. Cezar a adus ceva nou ca stil, un fel de pop opera cu accente de dubstep. Mie personal îmi plac abordările inedite în general, şi exact asta mi-a plăcut la melodia lui, că era altceva Şi m-a impresionat vocea foarte mult. Cezar este contratenor şi nu sunt mulţi ca el pe lumea asta. Vocea lui este o voce rară, un dar de la natură, nu un indiciu al numărului de coaie de sub pelerină. Pardon, rochie. Şi nu este nici un indiciu al sexualităţii lui. De unde ideea asta că homosexualii sunt efeminaţi şi vorbesc subţire? Credeţi că nu există, să zicem, motociclişti de 150 de kile care vorbesc gros care sunt gay? 

Umila mea experienţă de viaţă m-a învăţat că oamenii se tem mai mult de schimbare decât de moarte. În faţa a ceva nou, primul impuls al oamenilor este cel de respingere. Şi este ok, zău dacă nu înţeleg, chiar dacă eu nu fac parte din această categorie. Unii oameni au nevoie de mai mult timp să se adapteze la nou, asta e. Ceea ce nu înţeleg, este de ce resping noutatea cu agresivitate? De ce reticenţa se transformă în violenţă? 

Şi toate ca toate, până la urmă Cezar era reprezentantul României. Era datoria noastră de compatrioţi să îl sprijinim moral, că oricum mai mult de atât nu aveam ce face. Europa ne fute de câte ori are ocazia, de ce ne futem şi noi singuri, nu pricep. Ne victimizăm, acuzăm UE că ne discriminează, că ne tratează prost. Dar cel mai mare rău ni-l facem singuri.

Şi ca să închei, în timp ce presa românească a dezbătut intens rochia şi coaiele lui Cezar, presa europeană i-a lăudat vocea adeosebită. Prieteni de-ai mei din Germania, Finlanda, Franţa şi Belgia au sharuit melodia lui şi îmi spuneau că speră să câştige, că e favorit pe la ei pe acolo. Oare să fie ei mai proşti ca noi? Hmmm….



38 comments:

Mirela said...

Da, ai dreptate. Si eu am citit presa internationala si am gasit doar laude la adresa lui! :)

Elena said...

Ai perfecta dreptate Lavinia! Patriotismul la noi este inexistent! !! Omoram si capra vecinului si capra noastra! !!!!!

mihaela said...

Asa n-aveam nici un chef sa scriu despre asta dar nah uite ca ma provoci, deja calculez cam de cate beri o fi nevoie sa ma impaci :P

Darael said...

Asta cu laudele internationale de la final e geniala... pai daca toti o laudau asa de mult, de ce am luat p-ix puncte de la aceleasi tari ? Intreb si eu retoric.

Iar melodia a fost jalnica, romanii nu s-au simtit reprezentati de ea deci comentariile negative acolo au avut radacina, nu in faptul ca are sau nu testicule individul.

Parerea mea: daca venea intr-un concert cu Angela Gheorghiu si canta opera, romanii ar fi aplaudat, ar fi cumparat bilete si ar fi cerut autografe fara sa faca referiri la aspectul lui sau orientarea sexuala......

Cred ca am demonstrat destul de simplu ca romanii nu au nimic personal cu el, ci cu porcaria de muzica aleasa sa ne reprezinte tara..... ca de obicei alegerea a fost facuta de "inteleptii" din tvr = mafia muzicala romaneasca.

cotos said...

Daca prietenii tai nu sunt romani si ortodocsi, chiar ca sunt prosti :)) Mie nu mi-a placut Ouatu, nici piesa, nici nimic. Dar de aici pana a jigni pe cineva sau o minoritate, fie ea sexuala e cale lunga.

Vienela said...

Chiar si cu riscul de a te supara, eu iti spun sincer ca nu imi place acest baiat. Vocea este prea subtire pentru urechea mea de afon, iar melodia nu mi-a spus absolut nimic. Mult mai mult mi-a placut fata din Moldova. ;)

Anonymous said...

Mie mi-a placut show-ul lui. Punct. Dovada ca are voce ti-am scris-o pe Facebook.
Cuvânta
Ps: scriu de pe tableta si nu stiu de ce, dar nu ma pot autentifica

Lavinia said...

Din pacate :(

Lavinia said...

Sincer, cred ca l-a sprijinit mai mult mass media din Europa decat mass media din Romania.

Lavinia said...

Oi oi oi viva berea! Apropo, trebuie sa mai bem si noi o bere, zic...

Lavinia said...

Am spus si in text ca eu nu comentez natura concursului si felul in care se voteaza ca nu mi-am propus sa dezleg eu jocurile politice ale Europei. Ca e mafia TVR sau mafia pariurilor internationale sau mafia tarilor nordice...habar nu am si nici nu ma intereseaza. M+am referit strict la lipsa de toleranta si de solidaritate a romanilor. Cezar a fost sustinut mai mult de presa internationala decat de presa romaneasca. Iar romanii care au comentat articolele faceau referire la numele de familie a lui Cezar, la tinuta lui de scena si la orientarea sexuala pe care ei o deduceau din timbrul vocii. Peste 90% la suta dintre comentariile negative isi avea radacina strict in asta si nu in calitatea melodiei. Si apropo de calitate, si cu asta am o problema. Mie, daca nu-mi place ceva, muzica, literatura etc spun ca nu-mi place, nu ca-i de proasta calitate, ca nu ma simt etalon pentru nimic. Nici macar despre manele nu imi permit sa spun ca-a proaste. Pana la urma, si oamenii cu un IQ mai mic decat al meu au voie sa se bucure de muzica. De ce sa-i jignesc eu, sa le spun ca asculta muzica proasta, doar pentru ca natura nu a fost generoasa cu ei din punct de vedere intelectual? Sau, daca mie nu-mi place Picasso, inseamna ca Picasso e jalnic? Sau daca nu-mi place muzica metal, inseamna ca metalul e muzica proasta? Sau daca imi place muzica latino inseamna ca e muzica buna? Si uite asa, revenim la toleranta. Intre a nu-ti placea ceva si a-ti bate joc de ceva doar pentru ca nu iti place tie, e o cale foarte lunga. Despre asta este vorba.

Lavinia said...

Exact. Cum am spus si in comentariul de mai sus. Ca nu-ti place e una, dar sa arunci cu insulte doar pentru ca nu iti place, e alta.

Lavinia said...

Draga mea Vienela, ca nu iti place, nu ma supar:))) Nici eu nu pot sa spun ca-s vreo fana, mi-a placut doar abordarea inediata, ca asa sunt eu, ahtiata dupa chestii mai iesite din comun. Si chiar daca as fi fana, tot nu m-as supara ca nu iti place:)) Frumusetea lumii in care traim, consta tocmai in faptul ca suntem diferiti. Ma supara doar cei care il jignesc pentru ca nu le placea. Una e sa nu-ti placa, alta e sa arunci cu noroi doar pentru ca nu-ti place tie.

Lavinia said...

Da, da, esti fana:) Am ascultat melodia aia pe care ai postat-o la mine, e foarte frumoasa.

mihaela said...

Femeie uneori cred ca tu ai gasit tablitele de smarald ada chestii bune spui :D

alina said...

atitudinea fata de acest baiat, devine din ce in ce, un comportament specific acestui popor.
lucrez intr-un domeniu de relatii cu publicul si am tras o concluzie, in ceea ce priveste caracterizarea romanilor: jignesc usor, persifleaza, barfitori, emit critici fara substanta, superficiale, mai ales daca stiu ca nu trebuie sa dea ochii cu tine a doua oara.

Adriana said...

Nu stiu ce sa zic... mie nu mi-a placut... preferam sa ne reprezinte altcineva... dar asta este.... pacat ca nu am castigat macar un loc 10....

Lavinia said...

Ai dreptate. Oamenii nu inteleg ca daca nu le place, nu au dreptul sa jigneasca un om sau chiar o minoritate (minoritatea homosexualilor in acest caz).

Lavinia said...

E ok sa nu iti placa. Muzica e de gustibus. Nu e ok sa jignim pe cineva, doar pentru ca nu ne place noua. Si nu e ok sa nu fim solidari intre noi.

mihaela said...

Stiu fix o leapsa iti lipsea dar ghinion eu m-am bagat si tu esti in lista http://oglindaluierised.blogspot.ro/2013/05/versatile-blogger-award.html

Tomata said...

mie nu mi-a placut deloc felul in care a vorbit si ingamfarea. cand ii aud pe unii care se lauda singuri (nu ma refer numai la Cezar Ouatu, ci si la aia de apar prin talent show-uri si zic ca-s siguri ca o sa castige) mi se ridica tensiunea. modestia aduce mai mult decat lauda de sine. as fi tinut cu el, macar din patriotism, cum zici, dar l-am auzit la radio intr-un interviu. mi-a displacut total. de-asta nu am tinut cu el deloc.

Razvan Ianculescu said...

Stai puțin dragă Lavinia...
Dacă mie nu mi-a plăcut Ouatu nu am de ce să îl susțin. Este un concurs care premiază talentele. Cel puțin pe hârtie.
Eu am auzit piese bune anul acesta, piese antrenante, piese internaționale, dacă-mi permiți.

Eu nu am simțit nicio datorie față de reprezentantul nostru. Nici morală nici materială. Pentru că în opinia mea, alături de maghiar, a avut cea mai slabă prestație. Nediscriminând.

Lavinia said...

De luni incolo. Sunt in repaos pana atunci:)))

Lavinia said...

Nu l-am auzit vorbind. Da, ai dreptate, modestia te apropie de oameni, ca artist, este cumva esentiala. Oamenii nu te vor placea daca nu te simt de-al lor. Marii artisti internationali sunt de o modestie fermecatoare. Si spun asta eu, care sunt o aroganta:))) Oricum aroganta lui nu scuza insultele care i-au fost aduse de presa si de cititori, insulte legate de nume, de vocea subtire si de presupusa orientare sexuala, nicidecum de prestatia artistica.

Lavinia said...

Stau putin, draga Razvan, cum nu? :)))

In primul rand, dupa cum am spus, eu nu am vazut concursul ca nu asa, din principiu nu ma uit la TV. Stiu doar melodia lui Cezar pentru ca determinarea canalelor de stiri la care sunt eu abonata pe Facebook, de a-l face praf din considerente preponderent sexuale si estetice, nicidecum muzicale, m-a facut curioasa. Sunt sigura ca daca m-as fi uitat la concurs, mi-ar fi placut alte melodii mai mult, ca mie imi place muzica mai saltareata, asa:)))) Eu in text vorbeam de cu totul altceva. Sa sprijini moral un reprezentat al Romaniei, nu inseamna neaparat sa-l votezi si nici macar sa-ti placa. Inseamna cel putin sa nu faci misto de numele lui de familie, de vocea lui care nici macar nu-i un defect ci un dar deosebit, o chestie destul de rara printre cantareti si mai ales, sa nu iti dai cu presupusul despre viata lui sexuala, denigrand o intreaga minoritate cu aceasta ocazie. Mai pe scurt, sa il sprijini inseamna sa nu il faci de cacat, tu ca om de rand si mai ales presa, ca presupus formator de opinie. Atat. Despre asta era vorba. Asta m-a deranjat. De exemplu, mie nu-mi place sportul sau matematica. Dar daca vreo echipa de ceva, orice sau vreun olimpic oarecare imi reprezinta tara undeva, eu ii apreciez, chiar daca nu inteleg sau nu imi place cu ce se ocupa ei. Reprezinta Romania pozitiv in lume, pana la urma. Cum sa nu-mi fie drag? Asa si cu Cezar. Nu s-a dus sa cerseasca sau sa fure. S-a dus sa cante. Unora le-a placut, altora nu, ca asa e cu muzica, mai ales daca nu-i ceva mainstream. Nu zic sa facem miting, nici macar sa-i multumim. Zic doar sa nu-l jignim.

Anonymous said...

După cum a apărut deja în presa de ieri (sâmbătă) şi azi (duminică), "poponarul şi efeminatul" Cezar Ouatu este cuplat cu Angela Gheorghiu şi s-au mutat împreună.

Ştiind cine şi ce este Angela Gheorghiu, asta e o ispravă mai macho decât vor face în toată viaţa lor Doreii care l-au ponegrit.

Tina said...

Cu toate ca n-am urmarit discutiile ce au urmat dupa finala, nici nu m-au interesat si nici nu mai urmaresc de o haba de vreme genul asta de discutii, nu mi-a placut melodia si o spun din perspectiva ascultatorului care nu e foarte pretentios. Nu mi-a placut melodia si atat. El nu stiu cine e, cum e si nici nu ma intereseaza.
Trecand mai departe te invit sa servim niste fructe la mine pe blog. Nu-i numaidecat sa continui jocul, dar vroiam sa stii ca te apreciez pentru umorul si sinceritatea pe care le percep in articolele tale:
http://jurnaldesotie.blogspot.co.uk/2013/05/the-versatile-blogger-award.html
Te imbratisez!

Lavinia said...

Multam frumos, o sa incerc sa preiau zilele astea, cand gasesc niste timp liber:)

Razvan Ianculescu said...

Vai, nu-ti place matematica? :)

Te sustin si iti impartasesc gandurile. Dar stii cum suntem noi...romanii.
In plus, ca sa pastrez tema, daca o echipa preferata merge in Europa si pierde, multi fani vor injura jucatorii echipei in cauza. Pur si simplu asa stau lucrurile.

Eu sunt de parere ca in momentul in care mergi sa reprezinti o tara trebuie sa fii pregatit pentru laude dar si pentru rautati. Asa se intampla oriunde.
Ca s-a exagerat, poate ca s-a exagerat, dar sa te prezinti in rochie si sa canti asa mi se pare urat. Mie. Fara sa zic nimic altceva. Pe langa faptul ca muzica lui nu mi-a placut.

coolnewz said...

oarecum!
deci chestia cu Ouatu, timbrul vocal si poponauteala este intr-adevar de toata jena. Ca e contra-tenor si lumea nu stie cu ce se maninca, iarasi e de toata jena. De fapt e de toata jena sa nu stii si sa faci pe desteptu. Si arogant pe deasupra. Ca nici eu nu stiu cu ce se maninca contra-tenorul, ca daca nu era Ouatu, nu auzeam de contra-tenor. Dar macar tac.
Despre spectacol si piesa, putem avea o parere si as spune ca nu mi-a placut. OK, nu as fi strimbat din nas daca ar fi avut succes, dar pe linga ca nu mi-a placut, nici succes nu se poate ca a avut fiind in cele din urma o clasare mediocra.

Denisa Ion said...

Ai dreptate. Multa lume il admira si ii aduce laude.

Andra said...

Mie mi-a placut reprezentatia lui Cezar, poate doar tinuta m-a intrigat putin insa putem trece cu vedereaa. Cu toate astea, ar fi culmea sa fiu si ipocrita si sa spun ca merita sa castite, erau alte melodii mult mai reusite care chiar au meritat sa se claseze pe pozitii fruntase.

Alex said...

E gay, nu e gay, aspectul chiar ma lasa rece. Si nici melodia n-a fost rea. Dar nu a fost potrivita pentru Eurovision. Parerea mea... Mai departe, ce s-a comentat si discutat, de asemenea ma lasa rece. Din greseala (da, zic bine, ca de obicei televizorul este un obiect ignorat) am vazut acea finala si eu zic ca daneza a castigat pe bune. Restul e can-can.

Ana S said...

ai mare dreptate!

daniel said...

Degeaba atatea discutii, rezultatul a fost destul de clar.

Mircea said...

In mare parte tin sa-ti dau dreptate. Eu n-am fost de acord cu doua aspecte: vestimentatia sa si tam-tam-ul din presa.

Ceuta said...

BRAVO !!!

Ceuta said...

Cezar este fiul unui fost flautist din Orchestra Filarmonicii din Ploiesti, care s-a prapadit de ceva vreme.Educatia lui Cezar a fost cu adevarat muzicala, intr-o familie de muzicieni nici nu se putea altfel.E scolit in Italia la una dintre cele mai mari scoli de formare a Contra-Tenorilor,acestia din unrma fiind o Rara Avis in cel mai strict sens al cuvantului. Pe vremuri contra tenorii (castrati, ca asa era obiceiul insa fara nici un sens dpdv anatomic, in fond vocea se exerseaza, nu are legatura cu nici o glanda gonada sau de alt fel)deci C-T erau platiti greutatea lor in aur, asa am invatat eu la conservator cand eram student, de la un om ca Viorel Cosma, o somitate in materie. Deci e simplu sa ne imaginam care este in fapt valoarea acestui baiat.
Boon...mai departe:
Nu e homo DELOK!! Ii papa din palma si nu numai, cea mai tare voce de soprana lirica,vocea ei este considerată de către critica internațională drept o combinație între vocile a două celebre cântărețe de operă, Maria Callas și Renata Tebaldi.Baiatul e infatuat poate,dar pentru gustul romanilor care ragaie cu aroma de usturoi la gratare nu si pentru lumea muzicala din vestul europei, acolo unde este cu adevarat leaganul culturii mondiale...asa se vorbeste in lumea aia, asta este ! Fara putina infatuare te ia lumea de prost si nu iti respecta indeajuns obiectul muncii: muzica, balet, opera,pictura literatura etc...Amintiti-va ce fasoane are Angela cand vorbeste, cu toate astea ramane zeitatea vocala suprema absolut a momentului!
Bref, piesa a fost EXTREM de slaba dpdv "tehnologic" nici nu m-a interesat cine a compus-o pentru ca e total lipsita de orice forma si valoare muzicala...nu e vorba ca nu-mi place mie dar imaginati-va ca cititi un mare roman plin cu dezacorduri si greseli gramaticale si stilistice! Vestimentatia a fost penibila, scenografia balcanico-damboviteana facuta de spalatori de fonduri (bani multi !!)care nu au habar ce se intampla acolo sus printre Astrii si Astre ca sa zic asa...Iar Angela a suportat toate astea, a adus bani, a facut promotie totul pt EL,'gay'-ul ei tanar si preferat (mai masculin decat multi maimutoi balcanici en-vogue pe posturile noastre de tel. de kkt) care i-a ocupat zilele si noptile de Stea Unica,Divina si singura...
Puteti sa ma injurati cat doriti voi dar asta e parerea mea personala !!
Acum imi permit sa va ofer o mostra din talentul homalaului asta...am ales special o versiune statica pentru a nu va lasa furati de grimasele pe care trebuie sa le faca in timpul cantatului, din cauza dificultatii tehnice vocale prin care trebuie sa treaca un C-T, pai cum altfel? Daca ar fi usor ar fi gramada toti manelistii Romaniei Noi la Milano, Paris, Londra, New York, aburindu-i p'aia cu talentul lor vocal.
Incercati, daca se poate, sa uitati totul si sa-l ascultati in liniste, chiar daca muzica in sine nu va este pe plac...doar sa intelegeti ce are el bun...
Va multumesc si imi cer scuze pentru lucrurile care v-au deranjat, am facut-o din respect pentru postarea Laviniei, atat de obiectiva si de eleganta...cum ne-a obisnuit deja !
Un cititor din umbra...

https://www.youtube.com/watch?v=lEO2Mfgo8qw