Căutare

Wednesday, April 17, 2013

Cei de la TOYOTA CRAIOVA mi-au supărat un prieten

Un prieten m-a rugat să public rândurile de mai jos. Nu am permis şi nici maşină şi de câte ori aud poveşti din astea îmi dau seama că e foarte bine că nu am. Zenul meu este prea sensibil şi delicat, atât de sensibil şi delicat că nişte probleme de service i-ar fi fatale. Sunt pieton şi asta e suficient de solicitant:)

Voi ce părere aveţi? Aţi trecut prin situaţii similare?

"In urmatoarele randuri o sa va povestesc o mica experienta traita cu dealer-ul Toyota din Craiova. Nu stiu cati dintre posesorii de Toyota din Craiova s-au apucat sa aloce timp si energie pentru a-i avertiza pe altii sa incerce sa evite service-ul autorizat TOYOTA din Craiova, dar ma indoiesc ca aceasta este prima plangere despre acest service . Din motive de natura juridica, nu voi mentiona nume sau firme .

Sa revenim la intamplare. Am schimbat anvelopele de iarna cu cele de vara, la un alt service decât cel care se ocupă in general de masina mea, fiind singurul pe care l-am gasit deschis duminica. Cei care mi-au schimbat anvelopele mi-au deformat aripile fata, la imbinarea cu pragul, din cauza unei proaste pozitionari a cricului. Cu toate astea, respectivii  au avut decenta de a-si asuma eroarea si de a-mi oferi o nota de constatare scrisa, stampilata si semnata in care se mentionau pagubele, cu promisiunea ca vor suporta contravaloarea reparatiilor, pe baza de factura si deviz.

De aici incolo incep chinul, drumurile si nervii. Considerand ca cei mai in masura sa rezolve problema sunt, evident, reprezantantii TOYOTA in teritoriu, ajung cu recomandari (ca in Romania) la cei desemnati de TOYOTA sa le reprezinte numele la nivel local. Lasand la o parte discutiile intre angajati, in fata clientului, discutii care nu au nici un rost si nici o relevanta si denota o lipsa de profesionalism, sunt pus sa platesc 25 de ron (aprox 5 eur) doar pentru a primi un deviz estimativ legat de costul reparatiei. Astfel, fara ca masina sa fii facut vreun centimetru in interiorul service-ului, mi se listeaza un deviz pe 6 pagini si sunt pus sa platesc cei 5 eur pentru care nu mi se ofera bon fiscal. Valoarea devizului se ridica la suma de 100 de eur. Mentionez ca reprezentantul TOYOTA dorea sa efectueze reparatia prin demontarea totala a celor 2 aripi fata, implicand o serie de operatiuni precum reglare faruri, inlocuire chedere si relipire insonorizari aripa.

As fi vrut sa pot sa va ofer ceva poze pentru a vedea ce era de facut exact, dar, din pacate nu am. Totusi, am peste 300 000 km la volan si o pasiune pentru masini (am avut noua masini pana in prezent) si deci am ceva idee despre ce inseamna cam orice reparatie la o masina. Am ales TOYOTA strict din considerente tehnice legate de fiabilitatea marcii, service-are si pentru concurenta pe care o face aceasta marca de prestigiu celorlalti producatori de talie mondiala precum BMW, MERCEDES sau AUDI, prin calitatea produselor sale. 

In final toata problema a fost rezolvata in cel mai profesionist mod posibil, prin simpla desprindere a aripii prin indepartarea a 2 suruburi situate sub pragul masinii, indreptarea imbinarii pragului de caroserie si reprinderea aripii de acesta repozitionand clemele de plastic ale contraaripii la pozitia initiala, cu aripile cazand la dunga perfecta, cu insonorizorile la locul lor, cu protectiile de plastic de sub masina asezate la pozitie, folosind prinderile originale ale masinii si toate astea cu un cost de 15 eur şi o durata a reparatiei de 15-20 minute.

Nu are rost sa dau amanunte despre cei care au rezolvat problema mea, oamenii bine pregatiti de la service-ul la care apelez de ani de zile, oameni care au facut din pasiunea pentru masini o afacere profitabila.  Tot ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca in Romania, din diverse cauze, firme de talie mondiala sunt batjocorite de nepriceperea angajatilor. Nu am o problema cu tara mea, imi iubesc tara, dar am o problema cu cei care permit sa fie reprezentati de angajati slab pregatiti, asa cum sunt angajatii TOYOTA Craiova. Este inadmisibil pentru TOYOTA sa permita sa fie reprezentata in acest fel, oriunde in lume. 

Eu am invatat sa imi rezolv problemele singur dar am sperat ca alegand TOYOTA voi avea de aceasta data parte sprijin profesionist, de maxima calitate si in timp scurt. Ma voi gandi cu mare atentie daca urmatoarea masina pe care o voi achizitiona va fi un LEXUS asa cum imi doresc sau ma  voi intoarce spre constructorii germani, care cel putin la nivel local, se pare ca sunt reprezentati la un nivel profesionist.

Ca sa inchei, TOYOTA INTERNATIONAL , cred ca reprezentantele tale trebuie sa ofere servicii  pe masura calitatii masinilor tale, astfel incat atat compania cat si clientii sa aiba de castigat."

Later edit: Prietenul meu a fost contactat telefonic, atât de TOYOTA Craiova cât şi de TOYOTA România. I s-au cerut detalii despre incident şi i s-au prezentat scuze. Prietenul meu a acceptat scuzele şi rămâne în continuare fan al produselor TOYOTA, cu speranţa că departamentul de relaţii cu clienţii va oferi servicii din ce în ce mai bune. Având în vedere reacţia foarte promptă de altfel, am putea spune că voinţă şi potenţial există. În ce mă priveşte pe mine, rămân pieton, că parcă am mai puţină bătaie de cap :)